Elbon: We'll have to focus on working with the rubber.

Elbon: We'll have to focus on working with the rubber.

      After a decent run of point-scoring performances, the Williams team failed to score points at two rounds in a row. Before the Las Vegas Grand Prix, Alex Albon worked on the simulator at the Grove base, but together with the engineers he was not dealing with operational tasks and was mostly focusing on preparation for 2026.

      Alex Albon: "To be honest, we did a lot of work on the simulator, but in most cases we were working on next year's car. At the same time, we think the Las Vegas circuit should suit us, although while working on the simulator I felt the car did not have a perfect balance. However, I don't think any of our rivals can boast a perfect balance.

      In theory we should be capable of good pace. Usually in Las Vegas a lot depends on whether you can get the tyres up to the right temperatures, because that's not easy here: on the long straights the tyres have time to cool down. But this problem repeats every year, so above all this weekend we will need to focus on tyre management.

      Over the course of the season we've become better at understanding how to warm the tyres, but time will tell whether we can solve that task this weekend.

      Overall, you could say we are happy with how the season has gone, because the team has on several occasions achieved good results, and I did so as well. Mostly we have been fairly consistent, and although that cannot be said about a few of the previous races, we've worked out what caused the difficulties.

      Still, in Brazil I felt I had found a good rhythm, and although the battle in the midfield was very intense, we were leading that group, and that's always nice. We hope that in 2026 we can take the next step."

Другие статьи

Габриэль Бортолето: Макс всегда был рядом и поддерживал меня. Габриэль Бортолето: Макс всегда был рядом и поддерживал меня. Габриэль Бортолето поделился, что Макс Ферстаппен оказывал ему помощь на протяжении всей карьеры и упоминал его перед руководством Red Bull. Веном и Человек-паук: Окон анонсировал шлем для Вегаса. Веном и Человек-паук: Окон анонсировал шлем для Вегаса. Эстебан Окон стал одним из гонщиков, которые изменили оформление своего шлема на Гран-при Лас-Вегаса. Элбон: Нужно будет уделить внимание работе с резиной. Элбон: Нужно будет уделить внимание работе с резиной. Перед Гран При Лас-Вегаса Алекс Элбон тренировался на симуляторе в Гроуве, при этом сосредоточившись не на решении текущих задач, а в основном на подготовке к 2026 году... Пьер Гасли: Все возможности были упущены в начале сезона. Пьер Гасли: Все возможности были упущены в начале сезона. На предыдущем этапе в Бразилии Пьер Гасли заработал два очка, завершив безрезультативную серию, которая длилась с Гран-при Бельгии. В Лас-Вегасе гонщик Alpine рассказал о том, благодаря чему команде удалось сделать шаг вперёд, а также о шансах на успешное выступление в этот уикенд. Хилл о достоинствах и недостатках гонщиков McLaren. Хилл о достоинствах и недостатках гонщиков McLaren. Чемпион мира 1996 года Деймон Хилл в интервью BBC Sport делился своими мыслями о сильных и слабых качествах своих партнеров по команде McLaren... Цунода испытывает беспокойство из-за неопределённости с контрактом. Цунода испытывает беспокойство из-за неопределённости с контрактом. Три этапа до завершения сезона Юки Цунода не уверен, будет ли его контракт продлён на следующий год. В Лас-Вегасе пилот Red Bull Racing поделился, что начинает ощущать беспокойство по поводу своего будущего.

Elbon: We'll have to focus on working with the rubber.

Before the Las Vegas Grand Prix, Alex Albon worked on the simulator at the base in Grove, but he wasn't dealing with operational tasks; he was mainly focusing on preparations for 2026...